Bugatti ۱۶C Galibier
یک موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندری دبلیو شکل که میتواند بیش از ۱۰۰۰ اسببخار نیرو تولید کند و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت داشته باشد؛ اشتباه نکنید اینها مشخصات یک بوگاتی ویرون یا یک اساسسی نیست؛ چراکه به جای دونفر میتواند چهار نفر را در خود جای بدهد. شما با یک شگفتی در دنیای خودرو طرف هستید که اسمش را گذاشتهاند Bugatti ۱۶C Galibier. در اصل این خودرو تولید خواهد شد تا لذت رانندگی با بوگاتی ویرون در یک زمان به چهار نفر منتقل شود.
شرکت فولکس واگن به عنوان مالک بوگاتی تصمیم گرفته تا خودرو افسانهای بوگاتی گالیبیر را در سال ۲۰۱۳/۱۳۹۲روانه بازار کند. این ابرخودرو که اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰/۱۳۸۹ به نمایش درآمد، اکنون چراغ سبز تولید را از کارخانه مادر دریافت کرده است.
این خودرو لوکس بر خلاف ویرون چهار در دارد که فضای کافی و راحتی برای سرنشینان فراهم میکند. نورپردازی با چراغهای LED و همچنین ۸ عدد خروجی اگزوز در انتهای خودرو، شگفت انگیز است. ترکیب چرم بسیار لوکس و چوب با طراحی کلاسیک و رنگهای گرم ما را به گذشته میبرد. نوستالژی بوگاتی با تکنولوژی نمایشگرهای لمسی در هم میآمیزد. قیمت این خودرو حدود ۴/۱ میلیون دلار اعلام شده است.
Ferrari ۶۱۲ Scaglietti
همراه با خانواده با خودروی فِراری به سفر برویم؛ این آرزویی است که خیلیها با داشتن آن به دنیا آمده و از دنیا رفتهاند، بدون آنکه به آن دست پیدا کنند. اما این رویا از سال ۲۰۰۴/۱۳۸۳ به بعد و با تولید Ferrari ۶۱۲ Scaglietti حداقل برای خانوادههای چهار نفره و کمتر به واقعیت تبدیل شد. فراری با تولید این سوپراسپورت سریعالسیر کاری کرد تا خانوادههایی با جمعیت متوسط هم بتوانند هم از سرعت لذت ببرند و هم از مسافرت.
ظاهر این خودروی اسپورت زیباست که بخشی از آن به خاطر چراغهای تخممرغیشکل و ورودی هوای نیمدایرهای است که لبخند یک انسان را تداعی میکند. در کنار اهرم دنده دو دکمه قرار دارد که روی آنها F۱-S و AUTO نوشته شده. در حالت اتوماتیک شما نیازی به تعویضدنده ندارید. دندهها در دور چهار هزار تعویض میشوند. اما نکتهای که در همان آغاز حرکت توجهتان را جلب میکند صدای سیستم اگزوز ۶۱۲ است که در همان دورهای آغازین صدایی زوزهکشان از خود تولید میکند. در زیر درپوش ۶۱۲ اسکاگلیتی موتور ۱۲سیلندر ۷/۵ لیتری آرمیده که در دور موتور ۷۲۵۰ قدرتی معادل ۵۳۰ اسببخار تولید میکند و همین باعث شده تا اسب نه چندان زیبای فراری با بدنه تمام آلومینیومی در مدت زمان ۳/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت ختم شود.
Porsche Panamera Turbo S
بدون شک در این فهرست پنج تایی جای یک پورشه میتواند خالی باشد. این کمپانی آلمانی پرادعا از سال ۲۰۰۹/۱۳۸۸ سدان سوپراسپورت خود را روانه بازار کرده تا در این بازار هم سهمی هر چند اندک را به خود اختصاص بدهد. پورشه پانامرا توربو اس با ورود خود به بازار، مفهوم قدرتمندتر و برجستهتری را در کلاس خودروهای چهاردر اسپورت لوکس به نمایش گذاشته است. بهینهسازیها و تغییرات انجام گرفته در این خودروی جیتی ترکیب منحصر به فردی از عملکرد، بازدهی و دینامیک رانندگی را ارائه میکنند.
پیشرانه ۸/۴ لیتری هشت سیلندر و دو توربویی این خودرو با افزایش ۱۰ درصدی یا ۵۰ اسب بخاری نسبت به پانامرا توربو معمولی، توانایی تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین گشتاور آن نیز در دو حالت اسپورت و اسپورت پلاس از ۷۰۰ نیوتن متر به ۷۵۰ نیوتن متر رسیده و در حالت عادی نیز این پیشرانه هشت سیلندر نزدیک به ۸۰۰ نیوتن مترگشتاور را تولید میکند. استفاده از سیستم LaunchControl رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون را تنها در ۸/۳ ثانیه ممکن ساخته و درنهایت بیشترین سرعت خودرو را نیز تا ۳۰۶ کیلومتر برساعت افزایش داده است. اما با وجود این افزایش قدرت، مصرف سوخت متوسط توربو اس ۵/۹ لیتر در هر صد کیلومتر باقی مانده که این نشاندهنده عملکرد هوشمندانه مهندسان پورشه است.
Aston Martin Rapide
آستون مارتین؛ این خودروساز انگلیسی یکی از آن برندهایی است که میتواند هر خودروبازی را با محصولاتش به گریه شوق بیندازد. حالا تصور کنید این کمپانی روی ساخت یک سوپرخودروی چهار نفره دست دست گذاشته و نامش را هم Rapide قرار داده تا کسی در انتخاب آن شک نکند.
این خودرو که در اتریش مونتاژ میشود، میتواند ۵۵۰ اسببخار قدرت تولید کند که یک موتور۱۲ سیلندر خورجینی آلمانی این وظیفه را بر عهده دارد. اوج صدای این موتور را هربار که با دکمههای پشت فرمان، معکوس بکشید بیشتر میتوان فهمید. دکمههای دنده رپید از نظر فاصله با محیط اطراف، بهترین موقعیت ممکن را دارند؛ حتی اگر ارتفاع فرمان را تغییر بدهید.
رینگهای عظیم ۲۴پرهای توربینی شکل ظاهر اسپورت و رعبآوری به این کوپه سدان انگلیسی میدهد. طرح جلوی این خودرو دقیقا شکل مدل DB۹ است و نمای جانبی آن شبیه مدل ونکوئیش و نمای عقب آن کپی برابر اصل مدل ونتیج آستون مارتین است و دستگیرههای درها مثل مدلهای کلاسیک و قدیمی آستون مارتین دوطرفه است و در مجموع طرح آن هر چند تازگی و شادابی زیادی ندارد؛ اما هنوز میتواند شما را برای دقایقی طولانی میخکوب خود کند. مدل پایه این خودرو چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار برایتان آب میخورد که بالطبع هزینه زیادی خواهد بود.
Maserati Quattroporte
شاید در همان سالهای ابتدایی که شرکت مازراتی به ثبت رسید حتی خود بنیانگذاران آن هم نمیدانستند که دارند سنگبنای چه شرکتی را میگذارند. شرکت مازراتی در سال ۱۹۱۴/۱۲۹۳ توسط برادران مازراتی که ایتالیایی بودند تاسیس شد. ابتدا کار آنها تقویت و تیونینگ خودروهای دیگر بود تا اینکه در سال ۱۹۲۶/۱۳۰۵ نخستین خودرو با نام مازراتی تولید شد. هر چند آنها راه طولانی برای به دست آوردن این اعتبار طی کردند اما باید گفت جزء اولین کمپانیهایی بودند که علاوه بر لوکس و پرقدرت بودن خودرو به فکر بنیان خانواده هم افتادند. به همین خاطر تولید سری کواتروپورته (Quattroporte) -که به زبان ایتالیایی به معنی چهار در است- از سال ۱۹۶۳/۱۳۴۲ شروع شد و تا بدینجا ادامه یافت. خودرو مورد نظر ما Quattroporte V است که از سال ۲۰۰۴/۱۳۸۳ تاکنون تولید شده است. موتور این ایتالیایی یک موتور ۲/۴ لیتری هشت سیلندر است که توان تولید ۴۲۵ اسب بخار را دارد. این نیرو با یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک به خودرو منتقل میشود تا شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این ایتالیایی غمگین فقط ۶/۵ ثانیه طول بکشد. سقف سرعت این خودرو ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت است که البته خیلی باید جرات داشت تا با چنین جواهری در سرعتهای بالا راند. قیمت این زیبای آهنی چیزی حدود ۱۲۷هزاردلار است که نسبت به دوستان خود ارزانتر و بهصرفهتر خواهد بود.